Hoe kunnen we helpen?
< Terug
Je bent hier:
Print

Gedragscodes en gedragsregels

Bij Exotus Serpenti gaan wij goed met elkaar om. Om dit te benadrukken hebben wij enkele gedragscodes opgesteld die gelden voor iedereen die betrokken is bij het bedrijf.

Respect: waardering en collegialiteit

  • we laten de ander in zijn waarde, ook al zijn we het niet met die persoon eens
  • we zeggen het als iemand iets goed doet
  • we luisteren goed naar wat collega’s / klanten te zeggen hebben
  • we respecteren de eigenheid en diversiteit van iedereen
  • we praten mét elkaar en niet óver elkaar
  • we stellen ons kwetsbaar op
  • we staan open voor kritiek

Integriteit: eerlijkheid en betrouwbaarheid

  • we doen wat we beloven en komen gemaakte afspraken na
  • we willen kunnen uitleggen wat we doen en waarom we het doen
  • we gaan vertrouwelijk met alle informatie om
  • we respecteren de grenzen van elkaar (privacy) en bewaken onze eigen grenzen(assertiviteit)

Professionaliteit: deskundigheid en duidelijkheid

  • we blijven als team kwaliteitsstandaarden ontwikkelen en zien erop toe dat iedereen zich daaraan houdt
  • we lossen problemen zo snel mogelijk op, zoeken voortdurend naar nieuwe oplossingen en durven initiatieven te nemen
  • we voldoen aan de eisen die aan onze functie wordt gesteld
  • we kunnen op onze professionaliteit worden aangesproken
  • elke presentatiewordt professioneel behandeld
  • we toetsten/evalueren regelmatig procedures, afspraken en werkwijzen
  • we staan ervoor open nieuwe dingen te leren

Zorgzaamheid: aandacht en dienstbaarheid

  • we zijn vriendelijk tegen klantenen kinderen
  • we luisteren echt naar anderen: luisteren is niet alleen je oor open zetten, maar ook vragen stellen waardoor iemand zich uitgenodigd voelt iets te vertellen
  • we leven ons in de wensen en zorgen van de andere in
  • we zijn bereid samen te werken en andere te steunen en te helpen
  • we geven patiënten de optimale belevingdie ze verwachten, binnen demogelijkheden van het bedrijf
  • we geven onze grenzen aan
  • we oordelen niet direct, maar vragen na, doen onderzoek en trekken daarna pas conclusies
Gedragscodes en gedragsregels