Hoe kunnen we helpen?
< Terug
Je bent hier:
Print

Wat moet je doen bij een Junglefeest?

ALGEMEEN

Wanneer de klant een junglefeest boekt bij Exotus Serpenti dan gelden er een paar standaardregels die zij op de website kunnen lezen, of doorkrijgen tijdens het mailcontact.

Een doorsnee junglefeest duurt twee uur en is geschikt voor kinderen vanaf vier jaar. Voor kinderen van 10 en ouder word een junglefeest afgeraden. De feestjes worden aangepast naar de leeftijd van de kinderen en variëren hierdoor enigzins. Bij het junglefeestje voor kinderen tussen de vier en zes jaar oud zijn andere spelletjes geschikt dan kinderen van zeven tot tien. Er komen standaard vier dieren mee naar een feest maar voor 9,95 EURO kan er een dier worden bijgeboekt. Meer dan zes dieren op een junglefeest is niet mogelijk. Wanneer er meer dan tien kinderen op een feestje aanwezig zijn komt er 5,00 EURO per kind bovenop de totaalprijs. De kosten van een kinderfeestje bedragen 189,95 EURO exclusief de reiskosten en eventuele parkeerkosten of bijbestelde cadeautjes.

VOORBEREIDING

Wanneer je je voorbereid op een feestje zou je kunnen inloggen op Google Maps om te kijken hoe lang je moet rijden naar de klant vanaf de zaak.

Ga uit van tien minuten eerder weg bij het bedrijf om eventuele vertragingen onderweg te kunnen opvangen. Hoe lang je doet over het pakken van de dieren en inladen van de auto kan ik niet inschatten, maar hou rekening met de tijd die je hieraan kwijt bent.

Mocht je onderweg vertraging oplopen waardoor je niet op tijd op het adres kunt zijn zorg er dan voor dat de klant dit ook weet. Deze maakt zich dan geen zorgen over het verloop van het feestje en weet in ieder geval dat we onderweg zijn. Bel met behulp van een car kit of zet de auto stil voor je gaat bellen. Riskeer geen boetes en zorg ervoor dat je veilig rijdt.

AANKOMST

Parkeren
Kijk bij aankomst hoe de parkeergelegenheid is. Kan je voor de deur parkeren ( of anders uitladen?). Wanneer het betaald parkeren is dan betaald de klant de parkeerkosten. Dit staat op de website en in de mail, de klant kan dus niet zeggen dat deze niet op de hoogte is. Gooi geen geld in de parkeermeter, maar bel even aan en vraag hoe de parkeerkosten geregeld kunnen worden. Soms betalen de bewoners een ander tarief. Overleggen is dus een goede zet.

Voorstellen
Bij binnenkomst stel je jezelf netjes voor, geef even een hand en vertel je naam. Vraag of je je schoenen even aan de kant zal zetten voor je de hal uit bent. Stel jezelf ook even voor aan de jarige.

START

Introductie
Bij de introductie vertel je over jezelf en het bedrijf. We geven reptielenpresentaties om mensen bewust te maken van de huisvesting en juiste verzorging van een reptiel. We willen bewustwording creëren en ervoor zorgen dat er minder impulsaankopen zijn.

Terwijl de ene medewerker bezig is met de introductie sluit de ander de radio aan en zet de banners op. Het geluid op de radio word aangezet voor junglegeluiden ( dit staat op de website en word verwacht door de klant).

Regels
De kinderen hebben veel aan duidelijke regels en oogcontact. Zorg dat je de kinderen op ooghoogte aanspreekt zodat je niet bedreigend overkomt. Geef hierbij duidelijk aan wat de regels zijn tijdens het junglefeest. Gillen bij de dieren is niet toegestaan, en de kinderen mogen zelf de curvers niet openen. Iedereen moet slagen voor de uitdagingen om de verloren steen terug te kunnen vinden. Andere regels stel je zelf op om het feestje voor jouzelf leuk en duidelijk in te kunnen richten. Een kind reageert op structuur, geef dus duidelijke signalen. De kinderen en ouders mogen natuurlijk zelf bepalen of ze wel of niet een dier gaan vasthouden, vertel dit om paniekreacties bij bange kinderen te voorkomen.

AVONTUUR 1: DE KROKODILLENRIVIER
Na de introductie volgt een spelletje waarbij je bij de watervalbanner begint. Vraag de kinderen om erbij te komen en betrek ze bij jouw verhaal. Je moet immers samen met de kinderen op avontuur aan op zoek naar de verloren steen!

Leeftijd 4 tot 6: Kikkersprong
Bij kinderen van 4 tot 6 zullen de kinderen over de krokodillenrivier moeten springen. Hier kan je bijvoorbeeld de kikkersprong doen. Kindjes van 4 springen niet erg ver dus je mag ze een handje helpen over de rivier heen ( vouw bijvoorbeeld het blauwe kleed dubbel zodat de afstand niet te gek word en laat altijd een medewerker de kinderen opvangen aan de andere kant van het kleed.)

Leeftijd 7 tot 9: Beschermend schild
Bij kinderen van 7 tot 9 jaar kan je met twee kinderen een brug vormen door ze met de ruggen tegen elkaar aan te plaatsen. Ze moeten dan de dobbelsteen tussen de schouderbladen houden en de rivier doorkruisen zonder de dobbelsteen (die een beschermend schild vormt tegen krokodillen) te laten vallen.

Aan de overkant van de waterval vinden we een dier dat zijn steen is kwijt geraakt ( Als je een baardagaam bij je hebt dan is dit altijd de baardagaam want dit staat op onze website en dit verwacht de klant). Je troost samen met de kinderen dit dier. Je kunt deze op schoot houden of wellicht voeren. Sowieso krijgen de kinderen de kans het dier vast te houden en is dit een eventueel fotomomentje. Vertel dat een woestijndier wel heel wanhopig moet zijn om in de jungle zijn steen terug te zoeken… Komop! We gaan hem helpen…!

AVONTUUR 2: DE ROVENDE APEN

Zorg ervoor dat de kinderen bij de junglebanner belanden. Wat zullen we nog meer meemaken vandaag? AHA! APEN! En niet zomaar apen… Nee, deze apen willen onze bananen stelen! Snel… Vorm 2 rijen en laat zien dat de kinderen beter kunnen vangen dan een aap! Eerst met de rechterhand, dan met de linker… En jawel, nu 1 met de mond! De kinderen hoeven geen bananen te vangen maar mogen het proberen met snoepjes. Valt het snoepje? Geen punt. Binnen 3 seconden oprapen en alsnog opeten ( tenzij de vloer vies is… in dat geval 1x proberen te vangen met de mond en eventueel een vervangend snoepje geven en de gevallen snoepjes weggooien, brrr.)

Hey, wie hebben we daar? Nog een dier… Deze zoekt naar een verloren schat, maar ja WIJ zoeken een steen… We hopen dat het dier de schat vindt want deze komt uit ( afhankelijk van het dier kan je nu wat korte leuke feitjes over dit dier vertellen ). Succes met de zoektocht, wij gaan ook verder.

AVONTUUR 3: DE VLEERMUIZENGROT

Neem de kinderen mee naar de banner met de grot. Er leven veel dieren in en rond een grot.

Leeftijd 4 tot 6: Vleermuizenspel
Voor de kinderen van vier tot zes jaar kan je het vleermuizenspel doen. Ze moeten heel stil op hun tenen sluipen en achter je aan lopen, kriskras door de grotten heen. Maakt iemand een geluid dan vallen de vleermuisjes aan en moeten we opnieuw beginnen.

Leeftijd 7 tot 9: Zoek en vindspel
Voor kinderen van zeven jaar of ouder kan je een zoek en vindspel doen. In de rugzak zit een blinddoek. De jarige krijgt de blinddoek om en iedereen moet zich verstoppen ( regel hierbij, niet achter deuren of banners..) Één van de medewerkers begeleid de jarige. Als deze in de buurt is van een verstopt kind moet dat kind een geluid maken. Als de jarige het juiste dier raad dan is het kind gevonden en mag het naar de uitgang van de grot. Hier wacht de andere medewerker de gevonden kinderen op en bekijkt alvast het slangenvel en verteld leuke reptielenfeitjes tijdens het wachten.

Als iedereen de grot uit is mogen de kinderen kennismaken met het 3de dier. Wie was daar aan het wachten? Met informatie over de steen? En waar moeten we nu naartoe? Vertel de kinderen over de tempel die bewaakt word door valstrikken. Feitjes over dit dier kunnen daarna worden verteld.

AVONTUUR 4: DE TEMPEL

Dan op naar de tempel… O jee, een soort Mario spelletje. Éen ding fout en je moet helemaal opnieuw beginnen… Zie het als een soort estafette.

Iemand gooit het balletje in de roos van het gooibord ( of iemand gooit 6 met de dobbelsteen ) en de deur gaat open naar de tempel. Voor hun gaapt een ‘gat in de grond’ herkenbaar aan de zwarte mat die je in het begin hebt uitgerold. Ze moeten er overheen of opnieuw beginnen. Het gat word gevolgd door het ‘groene plantenrijk’ de groene mat met vleesetende planten die onder geen enkele voorwaarden aangeraakt mogen worden. Anders zal het kind opnieuw moeten beginnen. Het laatste obstakel van de tempel is 1 van de medewerkers. Je kunt een bijtende en bokkende steen nadoen die van alle gekte soms in slaap valt zodat de kindjes eroverheen kunnen springen, maar ook de sloopkogel is populair ‘staan met de handen in elkaar geslagen en heen en weer bewegen waarbij de kinderen onder het poortje door moeten zonder geraakt te worden’. Je kunt ook een ander obstakel vormen zolang de kinderen er maar een goede uitdaging aan hebben.

EINDAVONTUUR: DE SISSENDE BEWAKER
Je hebt een schat gevonden.. Maar wacht! Deze wordt bewaakt door een slang (4de dier)… Leg de slang voorzichtig op de schat ( snoepjes en steen ). Hou de deksel van de schat zelf open zodat deze niet dicht kan vallen. De kinderen mogen een snoepzakje van de slang pikken als ze durven… Je mag helpen bij kinderen die het eng vinden.

Fotomoment
Hou een fotomoment voor de waterval met de kinderen en de slang terwijl de andere medewerker de diploma’s schrijft en de rest van de spullen bij elkaar raapt ( en kruiken vult indien noodzakelijk.)

AFSLUITING

Opruimen
De waterval word aan het eind opgeruimd en de jarige en ouders krijgen een hand. De diploma’s en bedrijfskaartjes worden uitgedeeld. Zorg dat je alle spullen hebt. De jarige krijgt nog een slangenvelletje en er word door de andere medewerker afgerekend. Dan kunnen de spullen terug in de auto.

Kruiken
Controleer of de kruiken warm zijn en vul ze zo nodig bij tot ze handwarm zijn.

Afrekenen
Reken af bij de klant en vraag of het feestje naar wens is geweest.

Feedback
Je kunt aangeven dat de klant op de website en op Facebook een recensie mogen achterlaten.
Tip: Je kunt het zo formuleren dat de ouders getriggerd worden om onze facebook pagina te ‘liken’ door het volgende te zeggen: “Als u het kinderfeestje leuk vond, like ons dan op Facebook”.

Wat moet je doen bij een Junglefeest?